måndag, juli 16, 2012

FAIL

Ah, the joys of technology...

Första gången på otroligt länge som reklamen strular. Sådär ja... ingen reklam i ettan idag. Mhm... Vilket innebär att jag startar manuellt. Så kul!

Så det är bara att trolla fram den magiska valsen av fingrar som ska öppna/stänga brandluckor i maskin och trycka på start, öppna ridå och släcka scenljus och sidoljus i rätt stund och tid. Har man ju gjort rätt så många gånger så det går undan vill jag lova. Snygg och felfri start blev det i alla fall.

Därtill så har jag den egenskapen att Ice Age 4 som nu rullar i salong 2 har ju en liten kortfilm framför sig, och eftersom denna kortfilm är Vidfilm inkopierad på anamorfisk CS blir det stora fula svarta kanter vid sidorna. I salong 1 löste jag det med specialprogrammering som drar ut dukmasken när kortfilmen är slut.

I salong 2 har jag varit lat och väljer ett annat program (eftersom jag inte har rörlig dukmask i salong 2) som egentligen är anpassat för CS-film med CS-trailers. Så när kortfilmen är slut tror automatiken att den ska släcka salongen och filmen tar vid. Det är bara det att jag manuellt redan släckt ljuset så fort projektorn skiftat in.

Ah... det är kul att faktiskt fortfarande köra film. Så mycket manuellt bakom spakarna ännu. *mys*

Inga kommentarer: